سبد خرید
0

No products in the cart.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

سنگ تراورتن کرم یزد

تومان600,000

نقد و بررسی اجمالی

سنگ تراورتن کرم یزد

سنگ تراورتن کرم یزد با نام های زیادی شناخته می شود مانند کرم دهشیر ، دلاوری ، سالاری ، ابر کوه و… این سنگ با بازه رنگی بژ و شکلاتی به دو نوع موج دار و بی موج برش داده می شود و به صورت چرمی و سابیده فرآوری می شوند. سنگ تراورتن کرم از معادن مختلفی در استان یزد استخراج می شود. از ویژگی های بارز سنگ تراورتن کرم یزد می توان به یکدست بودن آن اشاره کرد و همین ویژگی موجب شده است که این سنگ در متراژ های بالا و نمای ساختمان ها جلوه زیبایی از خود نشان دهد. اگر به دنبال سنگی زیبا در ساختمان سازی هستید ما به ما سنگ تراورتن کرم یزد را پیشنها می کنیم. در این مقاله به کاربرد و نکات مهم درباره این سنگ می پردازیم.

.

انواع سنگ تراورتن کرم یزد

سنگ تراورتن کرم یزد در فروشگاه ها از تنوع بالایی برخوردار است. به طور مثال این سنگ به دو صورت تایل و اسلب عرضه می شود. همچنین همانطور که پیش تر اشاره کردیم این سنگ به دو نوع موج دار و بی موج برش داده می شود. لازم به ذکر است که با توجه به نوع برش های سنگ تراورتن کرم یزد تنوع ایجاد می شود. در ادامه مطلب به انواع موج دار این سنگ اشاره می کنیم  :

  • موج دار ریز
  • موج دار کبریتی
  • موج های درشت

لازم به ذکر است ، اگر حضوری به فروشگاه مراجعه کنید سنگ تراورتن کرم یزد را به دو صورت سابیده و چرمی مشاهده می کنید.

.

قیمت سنگ تراورتن کرم یزد

در دنیای امروز سنگ ها جایگاه ویژه ای میان ساختمان ساز ها و طراحان دارند. سنگ ها در موارد مختلفی جهت زیبا سازی محیط به کار می روند. سنگ تراورتن کرم یزد یکی از پر طرفدار ترین سنگ ها محسوب می شود که مانند سنگ اسلب الیگودرز زیبایی چشم گیری دارد. این سنگ با قیمت های متفاوتی در بازار عرضه می شود. چرا که عوامل مختلفی بر قیمت سنگ تراورتن کرم یزد تاثیر گذارند. اولین پارامتر جهت ارزش سنجی سنگ رنگ آن است. این سنگ در سه گروه کرم رنگ دسته بندی می شود. نکته قابل توجه این است که هر چقدر میزان رنگ کرم در سنگ بیشتر باشد از درجه کیفیت بالاتری برخوردار می باشد و به طبع قیمت بیشتری هم دارد. بنابراین با ارزش ترین سنگ تراورتن نوع کرم روشن است و هر چه رنگ آن تیره تر شد قیمت هم کاهش می یابد.

عامل بعدی که بسیار در قیمت سنگ تاثیر می گذارد ابعاد سنگ می باشد. افرادی که این سنگ را برای ساختمان سازی مد نظر دارند بهتر است که به صورت اسلب تهیه کنند زیرا هزینه خرید سنگ را به شدت کاهش می دهد. همچنین نوع مواد به به کار رفته جهت پر کردن خلل های این سگ بر قیمت تاثیر گذار می باشد. عمدتا برای پر کردن خلل های این سنگ از رزین ها یا اپوکسی ها استفاده می شود که هر کدام از این عوامل قیمت را تغیر می دهند. عامل آخری که بر قیمت سنگ تاثیر می گذارد ضخامت سنگ می باشد و طبیعتا سنگی که ابعاد بزرگی داشته باشد قیمت بالاتری هم دارد.

بنابراین عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ تراورتن کرم یزد به شرح زیر می باشد :

  1. ضخامت سنگ
  2. ابعاد سنگ 
  3. رنگ سنگ تراورتن کرم یزد
  4. نوع مواد به کار رفته در سنگ

.

خرید و سفارش سنگ تراورتن کرم یزد

بهترین گزینه برای استفاده نمای سازه ها سنگ تراورتن کرم یزد می باشد چرا که کیفیت آن بالا و قیمت مقرون به صرفه ای دارد. قیمت این سنگ تراورتن در مقایسه با دیگر سنگ های تراورتن انبوه سازان کشور صرفه اقتصادی بیشتری به همراه دارد. لازم به ذکر است که علاوه بر قیمت مناسب این سنگ به دلیل رنگ آرامش بخشی که دارد نمای بیرونی سازه شما را زیباتر می سازد و بر قیمت آن هم اضافه می نماید. از این رو برای خرید سنگ تراورتن کرم یزد می توانید به دو صورت خرید حضوری یا اینترنتی اقدام نمایید.

در صورت تمایل به خرید حضوری می توانید به فروشگاه سنگ پارسی مراجعه کنید و از مشاوره کارشناسان ما برای انتخاب سنگ مناسب بهره ببرید. همچنین از طریق سایت مجموعه سنگ پارسی هم می توانید سفارش خود را ثبت کنید و محصول دلخواه خود را سفارش دهید. در وبسایت مجموعه نمونه های سنگ های مختلف موجود می باشد و می توانید با فروشگاه سنگ پارسی بیشتر آشنا شوید. در صورت ثبت سفارش اینترنتی در سایت سنگ پارسی در کوتاه ترین زمان ممکن محصول به دست شما می رساند و تا انتهای تحویل سفارش سنگ پارسی پشتیانی کامل خود را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

صنایع سنگ پارسی از سال 1388 در زمینه تولید و صادرات سنگ فعال بوده و با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و استفاده از بهترین مواد اولیه با کیفیت ترین محصولات را در بازار عرضه می کند. در صورت تمایل به وب سایت سنگ پارسی مراجعه کنید تا سنگ های دیگری که این فروشگاه ارائه می کند را مشاهده کنید ، سنگ هایی نظیر انواع سنگ های چینی ، مرمیت ، گرانیت ، تراورتن و کریستال که کاربرد های زیادی در زمینه های مختلف دارند. تا به امروز هدف سنگ پارسی ارائه با کیفیت ترین محصولات و خدمات به شما مشتریان عزیز بوده و رعایت حقوق مشتری سر لوحه مجموعه سنگ پارسی می باشد.

.

نکات مهم خرید سگ تراورتن کرم یزد

برای انتخاب سنگ تراورتن کرم یزد لازم است نکاتی را مد نظر قرار بدهید. در ادامه مطلب به مهم ترین آن ها اشاره کردیم :

  •  بررسی کیفیت سنگ : قبل از خرید سنگ تراورتن کرم یزد باید از کیفیت سنگ اطمینان حاصل کنید. سنگ نباید هیچگونه شکستگی در سطح داشته باشد میبایست صاف و با رنگی یکنواخت عرضه شود. همچنین به مقاومتش را در برابر ویژگی های فیزیکی مانند فشار و سایش دقت کنید.
  • بررسی قیمت سنگ : محصولاتی مثل سنگ با قیمت های متفاوتی در بازار به فروش می رسند. برای خرید بهتر است قبل سفارش و خرید نهایی قیمت ها را مقایسه کرده تا با قیمت مناسب تری تهیه نمایید.
  • بررسی شرایط پرداخت : فروشگاه ها شرایط پرداخت مختلفی ارائه می دهند قبل از خرید روش پرداخت فروشگاه ها را مقایسه کنید و بر اساس آن ها تصمیم بگیرید.
  • نحوه حمل و نقل : سنگ تراورتن از حجم و وزن بالایی برخوردار است و نیاز به حمل و نقل مناسب دارد.

.

ویژگی های سنگ تراورتن کرم یزد

برخی از سنگ ها را در ساختمان سازی نمی توان به کار برد. زیرا بیشتر سنگ هایی که در سازه ها استفاده می شوند میبایست ساختاری محکم و مقاوم داشته باشند. بعضی از سنگ های تراورتن به دلیل وجود هوا در سطح سنگ استحکام لازم و کافی را برای ساخت و ساز ندارند و در اثر کوچک ترین عاملی آسیب می بینند. سنگ تراورتن کرم یزد جزو سنگ هایی است که که به دلیل وجود حباب های هوا در مرور زمان حفره هایی در سطح سنگ تشکیل می شود. از این رو می بایست این حفره ها با ملات پر شود و این کار از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری می کند همچنین باعث افزایش استحکام سنگ در مدت زمان زیاد می شود. سنگ تراروتن کرم یزد برای فضاهایی که امکان یخ زدگی در آن وجود داشته باشد نباید استفاده شود و فقط هزینه بر می باشد.

بنابراین به صورت کلی ویژگی های سنگ تراورتن کرم یزد به صورت زیر می باشد :

  • تراکم بالا
  • کیفیت ساب فوق العاده
  • یکدست بودن سطح سنگ
  • مقاوم در برابر گرما و سرما

.

مزایای سنگ تراورتن کرم یزد

همانطور که در مطالب بالا توضیح داده ایم سنگ تراورتن کرم یزد از مزیت های زیادی برخوردار است که این سنگ را به یک انتخاب ویژه و خاص برای استفاده در سازه ها تبدیل می کند. در ادامه به مزیت های این سنگ پرداخته ایم :

  1. این سنگ استحکام بالایی دارد و در برابر ضربه آسیبی نمی بیند.
  2. نوع بدون مو این سنگ یکدست و صاف است و نمای زیبایی به سازه می دهد.
  3. سنگ های تراورتن کرم یزد به صورت بدون موج کیفیت بالاتری نسبت به نوع موج دار دارد.
  4.  سنگ تراورتن کرم یزد نسبت به سنگ های مشابه دیگر تخلخل بیشتری دارد و وزن کمتری دارد.
  5. در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم است و همین امر باعث ماندگاری بالای این سنگ می شود.
  6. سنگ تراورتن کرم یزد در مقایسه با سنگ هایی نظیر تراورتن حاجی آباد قیمت مقرون به صرفه ای دارد.
  7. سنگ تراورتن کرم یزد از شفافیت و درخشندگی بالایی برخوردار است که باعث چشم نواز شدن نمای سازه می شود.
  8. سنگ تراورتن کرم یزد در سطح خود سوراخ های ریزی دارد که باعث می شود سیمان به خوبی به درون سنگ نفوذ کند.

.

معایب سنگ تراورتن کرم یزد

مانند تمامی دیگر محصولات سنگ تراورتن کرم یزد علاوه بر مزایای زیادی که دارد معایبی نیز به همراه دارد. از معایب سنگ تراورتن کرم یزد می توان به تخلخل و جذب آب اشاره کرد. در ادامه مطلب به دیگر معایب این سنگ اشاره می کنیم :

  •   حساسیت به اسید : سنگ تراورتن کرم یزد ممکن است به اسید حساس باشد و در معرض خوردگی قرار بگیرد.
  • جذب آب : این سنگ ممکن است آب را جذب کند و باعث ایجاد لکه های آب بشود.
  • آسیب پذیری : سگ تراورتن کرم یزد جنس نرمی دارد و ممکن است به آسانی خراش بردارد.
  • نیاز به مراقبت : برای حفظ زیبایی و دوام این سنگ نیازاست که به صورت مداوم مراقبت و نگهداری لازم را انجام دهید.

 .

کاربرد سنگ تراورتن کرم یزد

همانطور که پیش تر اشاره کردیم سنگ تراورتن کرم یزد در بیشتر مواقع به صورت بی موج و طولی برش داده می شود. این سنگ در نماهای داخلی و خارجی سازه ها بسیار پرکاربرد است. چرا که این سنگ بافت و زیبایی طبیعی دارد از این رو برای فضاهایی به جلوه طبیعی بسیار مناسب می باشد. در ادامه مطلب به چندین فضاهای پر کاربرد سنگ تراروتن رم یزد اشاره می کنیم :

  1. نمای سازه ها
  2. سنگ فرش ها
  3. محوطه سازی
  4. ساخت مصنوعات دکوراتیو ( گیوتین ، مبلمان سنگی ، صراحی ، کوبیک )
  5. دیوار های داخلی
  6. جدول و درپوش

.

صادرات سنگ تراورتن کرم یزد

سنگ تراورتن کرم یزد یکی از سنگ هایی است که در کشور هایی نظیر امارات و عراق به عنوان یک سنگ خوش یمن و خوش نقش به حساب می آید. این سنگ کیفیت بالا و جنس مرغوبی دارد از این رو در ببسیاری از افراد در خارج از کشور طرفدار زیادی دارید و مشتریان معمولا نمونه موج دار آن را خریداری می کنند. از این جهت در بعضی کارخانه ها با توجه به پتانسیل صادراتی این سنگ را به صورت مو ج دار تولید می کنند و بر اساس نیاز مشتری در سایز های مختلف دسته بندی می شود.

پرفروش ترین سنگ تراورتن کرم یزد با عرض 40 و سایز های 120 و 60 و 80 و 100 می باشد.

سنگ اسلب موج دار تراورتن کرم یزد 

با عرض 60 و طول 120 و 30 و 60 است.

 .

جمع بندی

در این مقاله به ویژگی و کاربرد های سنگ تراورتن کرم یزد پرداختیم. همچنین به مزایا و معایب این سنگ اشاره کردیم. به طور کلی سنگ تراورتن کرم یزد گزینه خوبی برای زیبا سازی نمای سازه ها است. و نسبت به دیگر سنگ های تراورتن قیمت مقرون به صرفه ای دارد. این سنگ با قابلیت های بارزی که دارد ، در سال های اخیر مورد توجه و استقبال ساختمان ساز ها و طراحان واقع شده است. جهت سفارش سنگ تراورتن کرم یزد می توانید به سایت سنگ پارسی مراجعه کنید و از مشاوره رایگان کارشناسان خبره بهره ببرید.

در این مقاله تلاش بر این بوده که با سنگ تراورتن کرم یزد آشنا شوید و مطالبی که در خرید و انتخاب سنگ مورد نظر مهم و مفید است را به اشتراک بگذاریم. طبق مطالب گفته شده این سنگ نسبت به قیمتی که دارد کاربرد و مزایای فوق العاده ای ارائه می دهد.

.

دیگر محصولات پر فروش ما : 

  1. سنگ اسلب بیانکو
  2. سنگ تراورتن دره بخاری
  3. سنگ چینی پرشین اسکاتو

 

نمایش ادامه مطلب
نظرات کاربران
Be the first to review “سنگ تراورتن کرم یزد”

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Reviews0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

There are no reviews yet.

نقد و بررسی