خرید سنگ مرمر

سنگ مرمر

سنگ‌های مرمر از اولین و بهترین سنگ های ساختمانی هستند که انسان ها از قدیم برای زیبا سازی ساختمان های خود از آن ها استفاده می­کردند و می­توانید آثارشان را بر روی انواع سازه های قدیمی و باستانی فراوانی مشاهده نمایید.  امروزه نیز این سنگها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در ساختمان های لوکس و گران قیمت به دلیل ظاهر زیبا و جذابی که دارند، از آن ها بهره گیری میشود. به دلیل قیمت بالا در خرید سنگ مرمر با متخصصین در این حوزه مشورت کنید. از دیرباز سنگ های مرمر در ساختمان های بسیار مجلل ایران نیز مورد استفاده قرار می گرفته است به گونه‌ای که اگر نگاهی به کاخ سعادت آباد و کاخ های ساخته شده و حتی خانه های قدیمی در ایران بیندازید به کاربرد زیاد این سنگ در صنعت ساختمان کشور پی خواهیم برد.برای خرید سنگ مرمر با مجموعه سنگ پارسی در تماس باشید.
اگر به ساختمان بناهای زیارتی دقت کرده باشید و کاربرد زیاد سنگ مرمر را در آن دیده باشید ، شاید برایتان جالب باشد که خواص سنگ مرمر چیست که در این ساختمان ها استفاده می شود؟ خرید سنگ مرمر و استفاده از آن در فضای زندگی، جلوه خاصی به محیط زندگی شما میبخشد. از مهمترین خواص سنگ مرمر میتوان به خواص درمانی (درمان استرس،درمان میگیرن،بهبود گردش خون)که این سنگ زیبا اشاره کرد که در ساختمانهای زیارتی مورد استفاد قرار میگیرد. این امر به نوبه خود باعث استفاده درمانی از سنگ مرمر شده است .جهت خرید سنگ مرمر با همکاران ما تماس بگیرید.

انرژی درمانی سنگ مرمر

در علوم پایه ثابت شده که این سنگ منحصرد به فرد انرژی های منفی محیط را جذب میکند و باعث افزایش انرژی مثبت در محیط می شود.خاصیت سنگ مرمر در این خصوص شبیه سنگ نمک می باشد. از جمله خواص سنگ مرمر میتوان به خاصیت فیزکی خاص آن اشاره کرد که باعث افزایش تمرکز می شود، به گونه ای که اگر در محیطی قرار بگیریم که سنگ مرمر به کار رفته باشد تمرکز ما دوچندان خواهد شد. در مورد خواص سنگ مرمر و خاص بودن آن هرچه بگوئیم کم است. سنگ مرمر یکی از بهترین سنگ های تزئینی محصوب می شوند و به دلیل استقبال زیاد و محدودیت معادن قیمت بالایی دارند.
از سنگ های مرمردر فضای داخلی و خارجی ساختمان به عنوان سنگ نما، دیوارپوش، کفپوش، پلکان و … استفاده می­شود. این سنگ ها به دلیل زیبایی که دارند علاوه بر صنعت ساخت و ساز در تولید محصولات دکوراتیو همچون مجسمه ها، نرده ها، میزهای سنگی، آبنماها و … نیز مورد بهره گیری قرار می­گیرند.
سنگ های مرمر به دلیل اینکه در هنگام تشکیل تحت دما و فشار بالا قرار گرفته اند، دارای دوام و استحکام زیادی بوده و در برابر تغییرات آب و هوایی ( سرما و گرما ) مقاومت خوبی را از خود نشان می­دهند.
یکی از ویژگی های منحصر به فرد و جذاب سنگ های مرمر، قابلیت عبور نور این سنگ زیبا می­باشد که بسیار این سنگ را در کانون توجه قرار میدهد. کارشناسان سنگ پارسی در زمینه خرید سنگ مرمر اطلاعات ارزشمندی در اختیار مشتریان خود قرار میدهند.

سنگ مرمر

اونیکس (onyx) یا همان مرمر  به معنای درخشان و شفاف می باشد.سنگ مرمر با سنگ مرمریت تفاوت های بسیاری دارد. به عنوان مثال سنگ مرمر نور را از خود عبور می دهد و بیشتر جنبه دکوراتیو دارد (به دلیل قیمت بالا و کمیابی و ویژگی های خاص مانند تحمل فشار، جذب آب، تخلخل و …)  اما سنگ مرمریت در این ویژگی ها متفاوت است. این امر باعث می‌شود که کاربرد آن ها هم تغییر کند.

. شفافیت سنگ های مرمر به حدی است که بیننده با دیدن آنها تصویری از دریایی مواج را پیش روی خود خواهد دید. به طوری که در صورت استفاده از اسلب مرمر در طراحی فضاهای داخلی مانند دیوار لابی و یا میز پیشخوان، فضای بسیار شیک و لاکچری ای ایجاد خواهد کرد.

انواع سنگ مرمر

  •  پرتقالی: پرتقالی کاشمر
  • قرمز: قرمز آذرشهر
  • سنگ  سبز
  • سنگ  آبی: آبی ارومیه
  • سنگ  صورتی: مصورتی نقده
  • سنگ سفید:  ده رستم بم و قروه سنندج
  •  عسلی:  عسلی در خراسان شمالی،کرمان و اصفهان، در نزدیکی مشهد و هم چنین در هرات افغانستان

کاربرد سنگ مرمر

سنگ مرمر به علت دارا بودن قابلیت عبور نور و کمیاب بودن عمدتا در فضاهای داخلی و یا مصارف تزیینی به کار می رود. به همین دلیل بیشتر در مکان های لوکس و مجلل مانند لابی هتل و یا میز پیشخوان در ساختمان های بزرگ استفاده می شود. علاوه بر از دیگر کاربردهای این سنگ عبارتند از مصنوعات سنگی مانند روشویی، کانتر و میز پیشخوان، مجسمه سازی، دیوار لابی، کف ساختمان های لوکس است. همچنین در حرم امامان معصوم سنگ مرمر سبز به کار میرود. خرید سنگ مرمر با توجه به کاربرد آن بسیار مهم است.

به طور کلی فضاهایی که می توان از این سنگ استفاده کرد عبارتند از:

  • ستون
  • لابی
  • نمای داخلی
  • پله
  • نیمکت و روشویه سنگی
  • شومینه
  • لابی
  • گلدان و مجسمه
  • کانتر و میز پیشخوان
  • نیمکت و روشویه سنگی
  • شومینه
  • گلدان و مجسمه

ویژگی های سنگ مرمر

  • سنگ های مرمر از سنگ هایی هستند  که این یکی از بارزترین ویژگی های این نوع سنگ این است که نور را از خود عبور می دهد آن را از دیگر سنگ های ساختمانی متمایز می کند.
  • یکی از مهم ترین خصوصیات و معایب سنگ مرمر نیز نرمی و شکنندگی بالای آن است. به طوری که معمولا کوپ های استخراجی این سنگ کوچک می باشند.
  •  یکی از گران قیمت ترین سنگ های ساختمانی مرمر می باشد. حال این سنگ بخاطر تم روشن و طبع سردی که دارد علاوه بر اینکه به خنکی فضا کمک می کند موجب افزایش اکسیژن خون می شود و حس آرامشی را به فضا انتقال می دهد.
  • این سنگ که از با کیفیت ترین، گران ترین و کمیاب ترین سنگ های ساختمانی است. به دلیل صیقل پذیری بالایی که دارد در صورت استفاده از آن در مکان های لوکس و مجلل، با جلای بالا و آیینه ای که دارد، بسیار به زیبایی فضا کمک می کند.
  • انواع موجدار آن نیز قابلیت فرآوری به صورت بوک مچ و فورمچ را دارند که برای طراحی داخلی مکان های لوکس مانند دیوار لابی هتل های مجلل بسیار زیبا می باشد. باتوجه به ویژگی های گفته شده، خرید سنگ مرمر باید باتوجه به نیاز شما باشد.

قیمت

به دلیل عدم شباهت دو سنگ باهم، قیمت مصوبی ثابتی وجود ندارد. بنابراین در خرید سنگ مرمر موارد زیر تاثیر گذار است.

ابعاد و ضخامت: قیمت این سنگ با توجه به ابعاد و ضخامت‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.

طرح و رنگ: قیمت سنگ آبی به علت کمیاب بودن آن از دیگر سنگ های مرمر بیش تر است. همچنین قیمت سنگ مرمر سفید با قیمت سنگ صورتی متفاوت است.

کیفیت فرآوری ها: کیفیت فرآوری ها از نظر دقت در برش، کیفیت و مرغوبیت رزین اپوکسی و کیفیت ساب از عوامل تاثیر گذار بر قیمت تمام سنگ های ساختمانی هستند. بنابراین در خرید سنگ مرمر دقت کافی را داشته باشید.

درجه کیفی و سورت بندی سنگ: قیمت سنگ سفید با نقوش طلایی با سنگ ساده متفاوت است. هر چه سنگ از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و یا یکدست تر و ناخالصی های کمتری داشته باشد، در درجه کیفی بالاتری قرار می گیرد و بالطبع قیمت بالاتری خواهد داشت. علاوه بر این با توجه به کیفیت و محبوبیت هر سورت از یک نوع سنگ مرمر قیمت ها مختلف است.

سنگ پارسی
ارسال دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *