فروش سنگ گرانیت

سنگ گرانیت (granite) گونه‌ای سنگ آذرین درونی اسیدی است، به همین دلیل، بافتِ آن دارای دانه‌های متوسط تا درشت است و دارای کوارتز (دُرّ کوهی)،میکا،فلدسپات،و پاره‌ای کانی‌های دیگر می‌باشد. بسته به کانی‌هایِ موجود در سنگ گرانیت و شیمی آن، این سنگ به رنگ‌های گوناگونی، ازسفیدتاصورتی،نارنجی،قرمز،سبز،مشکی،خاکستریِ یافت می‌شود. سنگ گرانست از سنگین‌ترین سنگ‌ها با چگالی ۲٫۷۵ گرم بر سانتی‌متر مکعب به‌شمار می‌رود. فروش سنگ گرانیت در مجموعه سنگ پارسی انجام می شود.
سنگ گرانیت از محکم‌ترین و سخت‌ترین سنگ‌ها می‌باشد. به همین خاطر به عنوان مصالح ساختمانی به صورت گسترده‌ای استفاده می‌شود. مقاومت این سنگ در مقابل ساییدگی باعث استفاده گسترده از آن در آزمایشگاه‌ها شده‌است. مقاومت و سختی بالای این سنگ این امکان را فراهم می‌کند که ورقه‌هایی به ضخامت تنها چند میلی‌متر از این سنگ ساخت.
گرانیت سمبل سختی، مقاومت و دوام است.گرانیت‌ها نسبت به سنگ‌های آهکی سخت‌تر اما یکنواخت‌تر هستند.سنگ‌های گرانیت به راحتی خش برنمی‌دارند و مقاومت آن‌ها در مقابل حرارت بالا می‌باشد.گرانیت بهترین کاربرد را در سنگفرش بیرونی و در مکان‌هایی که در معرض عبور و مرور زیاد است.معادن این سنگ‌ها در کشورهای آسیای میانه مانند هندوستان، چین، تایوان، ویتنام و ایران موجود است که بسته به عناصر تشکیل دهنده و خواص فیزیکی دارای ویژگی های متفاوت هستند. این ویژگی ها در کیفیت نهایی سنگ تاثیر مستقیم دارند که از جمله آن میتوان به جذب آب، مقاومت خمشی و سایشی و میزان عنصر آهن موجود در آن اشاره کرد.
از آنجا که سنگ گرانیت سختی بالایی دارد، هزینه برش و فرآوری آن بیش از سنگ‌های آهکی می‌باشد و همچنین دارای طول عمر و دوام بسیار بالاتر از سنگ‌های آهکی است.

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت از جمله آیتم هایی است که هم زیبایی دارد و هم از استحکام قابل قبولی برخوردار می باشد. از اینرو جزو سنگ های پر کاربرد و پر مشتری به حساب می آید. اگر میخواهید بیشتر با سنگ گرانیت و فروش سنگ گرانیت آشنا شوید با ما همراه باشید.

سنگ گرانیت یکی از انواع پرکاربرد سنگ در ساختمان است که در کف، دیوار، پله کاربرد دارد. این سنگ زیبا قبلا به عنوان نما کاربرد داشته است که در سالهای اخیر با پی بردن به معایب آن دیگر به عنوان سنگ نما ساختمان از آن استفاده نمیشود.

یکی از گونه های سنگ آذرین درونی، سنگ گرانیت بوده که به سنگ خارا نیز مشهور می باشد. این نوع سنگ دارای بافتی با دانه های متوسط تا درشت بوده و با وجود این که کانی های موجود در آن متفاوت است؛ به رنگ ‌های گوناگونی از صورتی تا خاکستری پررنگ و حتی سیاه یافت می شود.

مزایای سنگ گرانیت

  • مقاومت در برابر آب و مواد شیمیایی
  • زیبایی و سطح یکدست
  • استحکام و مقاومت بالا
  • رنگ های سنگ گرانیت

کاربرد سنگ گرانیت

سنگ گرانیت به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد، امکان استفاده از آن در هر قسمتی از ساختمان، در فضای داخلی و هم در فضای بیرونی ساختمان را میسر کرده است. با این حال از جمله مهمترین کاربردهای سنگ گرانیت در پله ها، سنگ فرش پیاده رو (عموما به صورت سنگ کوبیک)، نمای ساختمان، کف پوش، دیوار پوش، محوطه سازی، سنگ مزار یا سنگ قبر، دور سینک روشویی، سنگ آسانسور، سنگ کانتر آشپزخانه و میز جلو مبلی می باشد.

قیمت سنگ گرانیت

از آنجایی که گرانیت ها دارای سختی بالایی هستند طبیعتاً هزینه برش و فرآوری آن نیز بیشتر از سنگ های آهکی است. لیست قیمت سنگ گرانیت در تیرماه ۱۴۰۱ در بازه‌ی 130 هزار تومان تا ۱ میلیون و 900 هزار تومان متغیر است که ارزانترین آن گرانیت مروارید مشهد و گرانترین آن مشکی تویسرکان است.

معایب سنگ گرانیت

  • زنگ زدگی در برخی سورت ها
  • وزن بالا و چسبندگی پایین
  • عایق نبودن برای صدا و حرارت
  • تشعشعات مضر برای بدن انسان در شرایط خاص
سنگ پارسی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *