فروش سنگ چینی اسپایدر نی ریز

اسپایدر نی ریز

سنگ چینی اسپایدر نیریز از معادن سنگ استان فارس شهرستان نیریز یکی از سنگ های معروف و قدیمی ایران است با تم رنگی سفید و طوسی و خطوط مشکی که جز پرمصرف ترین سنگ های ساختمانی در ایران است.جنس کریستالی و بلور های ریز شکل سنگ چینی اسپایدر باعث گردیده این سنگ ساب پذیر بسیار خوبی داشته باشد .سنگ چینی اسپایدر نیریز توسط اره بصورت اسلبهای فورمچ فرآوری میگردد. اسلب های چینی اسپایدر نیریز طرح های بوک مچ و فورمچ بسیار زیبایی را خلق میکند که هر بیننده ای را محو تماشای خود مینماید از طرح های بوک مچ و فورمچ سنگ چینی اسپایدر نیریز برای طراحی و سنگ کف و دیواره های لابی و سنگ کف سالن های مجلل و تالارها استفاده میشود.
از ویژگی های بارز سنگ چینی اسپایدر نیریز میتوان تراکم بسیار بالا، ساب پذیری عالی، مقاومت سایشی بالا، جذب آب بسیار پایین آن است.

سنگ چینی

سنگ کریستال یا سنگ چینی یکی از انواع پرکاربرد سنگ های ساختمانی است. این سنگ که از دسته ی سنگ های آهکی است، سنگی دگرگونی بوده و در فشار و دمای بالا ایجاد می شود. سنگ چینی را می توان نوعی مرمریت دانست که تنها بافتی شفاف و متراکم تر دارد. البته این سنگ با مرمریت تفاوت های بیشتری داشته که به آن ها در ادامه می پردازیم.

وجود عناصر مختلف در سنگ چینی باعث ایجاد ویژگی های متنوعی در آن می شوند. در ادامه به معرفی این عناصر و نحوه ی تشکیل سنگ ساختمانی کریستال می پردازیم. هم چنین نگاهی دقیق و کامل به انواع این سنگ، کاربردها، مزایا و معایب آن خواهیم داشت.

سنگ چینی چیست؟

در سنگ چینی کانی های مختلفی از جمله گرافیت، پریت، سیمونیت و … یافت می شوند. در برخی از نمونه های این سنگ مواد معدنی ای هم چون کوراتز نیز وجود دارند. وجود این عنصر در سنگ باعث افزایش سختی آن می شود.

وجود عناصر مختلف در سنگ و تفاوت در مقدار آن ها، باعث ایجاد تنوع در رنگ و دیگر ویژگی های سنگ کریستال می شود. به طوری که سفید بودن سنگ نشان گر خلوص بالای آن است. وجود کلریت بیشتر در سنگ باعث ایجاد رنگ سبز در آن می شود. سنگ های چینی صورتی یا قرمز مقدار قابل توجهی هماتیت در خود دارند. رنگ زرد نشان دهنده ی وجود لیمونیت است.

اما علاوه بر ظاهر سنگ و تاثیر بر رنگ آن، هر عنصری بر مقاومت و دیگر پارامترهای آنالیز سنگ نیز تاثیر می گذارد. به طور متوسط سنگ چینی وزن مخصوصی معادل 2.7 تن بر مترمکعب دارد و مقاومت آن گاهی تا 140 مگاپاسکال نیز می رسد.

ویژگی های سنگ چینی

نام چینی به معنای وارد شدن این سنگ از کشوری با این نام نیست. بلکه این سنگ به دلیل ویژگی های ظاهری با این نام خوانده می شود.

البته برخی معتقدند دلیل این امر، صدایی ست که هنگام ضربه زدن به سنگ به گوش می رسد. این صدا شبیه صدای ظروف چینی بوده و به ویژه اگر قطر سنگ کم تر باشد شباهت بیشتری نیز بین آن ها دیده می شود.

مزایای سنگ چینی

  • عبور نور
  • مقاومت در برابر شرایط جوی
  • عدم جذب گرما
  • مقاومت در برابر فشار و ضربه
  • مقاومت سایشی بالا
  • جذب آب کم
  • قیمت مناسب

انواع سنگ چینی

  • سنگ چینی الیگودرز
  • سنگ چینی ازنا
  • سنگ چینی نیریز
  • سنگ چینی قروه
  • سنگ چینی مشهد
  • سنگ چینی لایبید

اسلب سنگ چینی نی ریز

سنگ چینی در ابعاد مختلفی و به شکل های مربع و مستطیلی برش و فرآوری می شود. از رایج ترین ابعاد این سنگ می توان به 40*40 یا 40 طولی اشاره کرد.

سنگ اسلب به سنگ هایی گفته می شود که در ابعاد بزرگ (بیشتر از 80 سانتی متر) فرآوری می شوند. فرآوری سنگ در این ابعاد سبب افزایش زیبایی فضا و بیشتر شدن استحکام سنگ می شود.

از دیگر نکات مهم امکان ایجاد طرح های بوک مچ و فورمچ به کمک سنگ های اسلب چینی است. استفاده از فرآوری Book Match و Four Match به ویژه در کف سالن های بزرگ و لابی هتل ها و … سبب جذابیت هر چه بیشتر فضا می شود.

قیمت سنگ چینی نی ریز

عوامل موثر بر قیمت سنگ های چینی به شرح زیر می باشد

آنالیز سنگ: هر چه کیفیت سنگ از نظر مقاومت سایشی، فشاری وجذب آب بالاتر باشد، قیمت بیشتری برای آن تعیین خواهد شد.

ابعاد: بیشتر بودن قطر و ابعاد سنگ سبب افزایش قیمت آن می‌شوند. به همین دلیل سنگ های چینی موجود در بازار با قیمت بالاتری عرضه می شوند.

فرآوری سنگ: نوع فرآوری سنگ دیگر عامل تعیین کننده قیمت آن است. در هر یک از این شیوه ها ابزار مختلفی به کار رفته و هزینه های اجرای فرآوری متفاوت است. به این ترتیب می توان دلیل اختلاف قیمت آن ها را توجیه کرد.

خرید انواع سنگ چینی یا سنگ کریستال

خرید سنگ چینی به صورت آنلاین و یا حضوری امکان پذیر است. آن چه در فرآیند خرید اهمیت دارد، انتخاب درست نوع سنگ و خرید از فروشگاه معتبر است. گاهی ممکن است در مقایسه ی دو سنگ کریستال، یک نمونه برای کاربردی خاص مناسب تر باشد. برای اطمینان از چنین مواردی توصیه می شود حتماً با کارشناس متخصص در این حوزه مشورت کنید. برای این منظور می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان سنگ پارسی بهره مند شود.

خرید آنلاین سنگ چینی با قیمت مناسب و بهترین کیفیت

همان‌طور که دیدید این سنگ انواع مختلفی داشته و هر یک از این سنگ‌ ها از نظر طرح و رنگ و دیگر ویژگی‌ ها با دیگری متفاوت است.

این موضوع سبب تنوع در بین این سنگ‌ها شده و شما می‌توانید با توجه به نما و معماری ساختمان خود طرح مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید. در هنگام خرید انواع سنگ چینی بهتر است به نکات مهمی از جمله اطمنیان از اصل بودن سنگ توجه کنید. همچنین برای داشتن خریدی به صرفه حتماً سنگ را به صورت اینترنتی و از طریق فروشگاه‌ های آنلاین معتبر از جمله سنگ پارسی خریداری کنید.

سنگ پارسی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *