سنگ چینی آیس کریستال

سنگ چینی آیس کریستال از معادن سنگ استان فارس شهرستان نیریز یکی از سنگ های معروف و قدیمی ایران است با تم رنگی سفید و طوسی و خطوط مشکی که در گذشته نه چندان دور یکی از پر مصرف ترین سنگ های ساختمانی در ایران بود. جنس کریستالی و بلور های ریز شکل سنگ چینی آیس کریستال باعث گردیده این سنگ ساب پذیر بسیار خوبی داشته باشد .در گذشته این سنگ بصورت طولی و فرشی فرآوری میگردید و در نمای ساختمان بسیار استفاده میشد،ولی اخیرا این سنگ توسط اره بصورت اسلب فرآوری میگردد. اسلب های چینی آیس کریستال طرح های بوک مچ و فورمچ بسیار زیبایی را خلق میکند که هر بیننده ای را محو تماشای خود مینماید و اکثر مهندسان آرشیتکت از طرح های بوک مچ و فورمچ سنگ چینی آیس کریستال برای طراحی و سنگ کف و دیواره های لابی و سنگ کف سالن های مجلل و تالارها استفاده مینمایند.سنگ چینی آیس کریستال به واسطه خطوط و تم زمینه آن سورت بندی میشود.
از ویژگی های بارز سنگ چینی آیس کریستال میتوان تراکم بسیار بالا، ساب پذیری عالی، مقاومت سایشی بالا، جذب آب بسیار پایین ان است.

 

ویژگی های سنگ چینی

نام چینی این سنگ به دلیل ویژگی های ظاهری آن است و هیچ ارتباطی با کشور چین ندارد.  صدایی که هنگام ضربه زدن به این سنگ به گوش می رسد شبیه صدای ظروف چینی است.  همچنین اگر قطر سنگ کم تر باشد شباهت بیشتری نیز بین آن ها دیده می شود.

انواع سنگ چینی

  • سنگ چینی الیگودرز
  • سنگ چینی ازنا
  • سنگ چینی نیریز
  • سنگ چینی قروه
  • سنگ چینی مشهد
  • سنگ چینی لایبید

خرید آنلاین سنگ چینی با قیمت مناسب و بهترین کیفیت

همان‌طور که دیدید این سنگ انواع مختلفی داشته و هر یک از این سنگ‌ ها از نظر طرح و رنگ و دیگر ویژگی‌ ها با دیگری متفاوت است. باتوجه به تنوع این سنگ  شما می‌توانید با توجه به نما و معماری ساختمان خود طرح مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید. در هنگام خرید انواع سنگ چینی بهتر است به نکات مهمی از جمله اطمنیان از اصل بودن سنگ توجه کنید. همچنین برای داشتن خریدی به صرفه حتماً سنگ را به صورت اینترنتی و از طریق فروشگاه‌ های آنلاین معتبر از جمله سنگ پارسی خریداری کنید.

قیمت سنگ چینی

عوامل موثر بر قیمت سنگ های چینی به شرح زیر می باشد

آنالیز سنگ: هر چه کیفیت سنگ از نظر مقاومت سایشی، فشاری وجذب آب بالاتر باشد، قیمت بیشتری برای آن تعیین خواهد شد.

ابعاد: بیشتر بودن قطر و ابعاد سنگ سبب افزایش قیمت آن می‌شوند. به همین دلیل سنگ های چینی موجود در بازار با قیمت بالاتری عرضه می شوند.

فرآوری سنگ: نوع فرآوری سنگ و شیوه های مختبف فرآوری سبب یکسان نبودن قیمت این سنگ است.

سنگ پارسی
ارسال دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *