سنگ اسلب چینی قروه

سنگ اسلب چینی قروه یکی از زیباترین سنگهای چینی (کریستال) ایرانی است با زمینه‌ی سفید رنگ و خطوطی منظم طوسی و مشکی در این رنگ سفید نمایان است. جنس چینی و بلوری این سنگ باعث شده ساب و جلال بسیارخوبی به خود بگیرد، به طوری که این سنگ انعکاس نور بسیار زیبایی دارد و با وجود آنالیز بسیار ممتاز جز سنگهای چینی برتر ایران و دنیا محسوب می‌گردد.
این سنگ به واسطه تراکم رنگهای طوسی و سیاه دسته بندی می‌گردد. با وجود زمینه روشن و کریستالی شکل، بسیار مناسب محیط های کم نور می باشد. سورت های دیگر سنگ چینی قروه نیز همان شفافیت و زیبایی را دارد تنها با این تفاوت که رنگ زمینه و طرح آن متفاوت است. ویژگی ظاهری، خواص و مشخصات ساختاری این سنگ باعث گردیده سنگ اسلب چینی قروه در کانون توجه بسیاری از آرشیتکت ها و معماران ساختمان قرار گیرد.
از طرح های بوک مچ و فورمچ سنگ اسلب چینی قروه برای طراحی و سنگ کف و دیواره های لابی و سنگ کف سالن های مجلل و تالارها استفاده می‌نمایند. چینی قروه بعنوان یکی از زیباترین سنگهای اسلب موجود در جهان، با امکان ارائه تابلو سنگ های طبیعی شگفتی بازار بین المللی را برانگیخت.
از ویژگی‌های بارز این سنگ چینی، تراکم بسیار بالا، ساب پذیری عالی، مقاومت سایشی بالا، جذب آب بسیار پایین آن است. قیمت این سنگ کریستال به روشنی رنگ زمینه، طرح و سایز سنگ بستگی دارد. این سنگ، معمولا بصورت اسلب فرآوری می‌گردد و به سایز دلخواه مشتری برش داده می‌شود. طرح بوک مچ و فور مچ این سنگ بسیار زیباست و اکثر طراحان در طراحی دکوراسیون داخلی خود از طرح های بوکمچ و فورمچ آن استفاده می‌کنند. همچنین این سنگ بصورت کوپ (خام) و فرآوری شده صادرات می‌گردد.

 

 

اسلب سنگ چینی

سنگ چینی در ابعاد مختلف و به شکل های مستطیل و مربعی فرآوری می شود. از متداول ترین ابعاد این سنگ می توان به 40*40 یا 40 طولی اشاره کرد. فرآوری سنگ در این ابعاد سبب افزایش زیبایی فضا و بیشتر شدن استحکام سنگ می شود. از دیگر نکات مهم امکان ایجاد طرح های بوک مچ و فورمچ به کمک سنگ های اسلب چینی است. استفاده از فرآوری Book Match و Four Match به ویژه در کف سالن های بزرگ و لابی هتل ها و … سبب جذابیت هر چه بیشتر فضا می شود.

قیمت سنگ چینی

عوامل موثر بر قیمت سنگ های چینی به شرح زیر می باشد:

ابعاد: یکی از عوامل افزایش قیمت سنگ یشتر بودن قطر و ابعاد سنگ است . همین علت بالا بودن قیمت سنگ های چینی در بازار است.

آنالیز سنگ: هر چه کیفیت سنگ از نظر مقاومت سایشی، فشاری وجذب آب بالاتر باشد، قیمت بیشتری برای آن تعیین خواهد شد.

فرآوری سنگ: دیگر عامل تعیین کننده قیمت نوع فرآوری آن است. در هر یک از این شیوه ها ابزار مختلفی به کار رفته و هزینه های اجرای فرآوری متفاوت است. به این ترتیب می توان دلیل اختلاف قیمت آن ها را توجیه کرد.

خرید انواع سنگ چینی یا سنگ کریستال

خرید سنگ چینی به صورت آنلاین و یا حضوری امکان پذیر است. آن چه در فرآیند خرید اهمیت دارد، انتخاب درست نوع سنگ و خرید از فروشگاه معتبر است. گاهی ممکن است در مقایسه ی دو سنگ کریستال، یک نمونه برای کاربردی خاص مناسب تر باشد. برای اطمینان از چنین مواردی توصیه می شود حتماً با کارشناس متخصص در این حوزه مشورت کنید. برای این منظور می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان سنگ پارسی بهره مند شود.

سنگ پارسی
ارسال دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *