سنگ اسلب مرمریت پرشین بوتانیک

سنگ اسلب مرمریت پرشین بوتانیک یکی از زیباترین مرمریت های ایران می باشد. این سنگ دارای رنگ سبز تیره و طرح و نقوش زیبا که این سنگ را بصورت سه بعدی نمایان میکند و جزء سنگ های لوکس و لاکچری ایران است و در بازار های بین المللی جایگاه خوبی قرار دارد. همچنین این نوع از سنگ مرمریت بصورت اسلب برش میخورد و بدلیل طرح و نقوش زیبا به صورت بوکمچ و فورمچ فراوری میگردد. سنگ مرمریت پرشین بوتانیک در کلیه فضاهای داخلی از جمله لابی ،سرویس های بهداشتی و مشاعات ساختمان و … کاربرد دارد علت نامگذاری سنگ پرشین بوتانیک شباهت زیاد این سنگ به نمونه خارجی این سنگ میباشد.

 

کاربرد سنگ مرمریت

مرمریت ها در مقایسه با تراورتن ها دارای تراکم بیشتر و درصد تخلل کمتری هستند. از این رو انتظار می رود جذب آب بسیار کمتری داشته باشند و نسبت به فشار و سایش مقاوم تر باشند. بنابراین شاهد کاربرد فراوان سنگ مرمریت لاشتر برای کف، پله، دیوار، انواع میز و کانتر، محوطه‌سازی‌ها و مصنوعات سنگی و دکوراتیو هستیم. تنها ایرادی که در اغلب مرمریت ها وجود دارد و قابل انکار نیست، مقاومت کم نسبت به نور خورشید است. با اینکه سطح سنگ توسط مواد UV پوشانده می شود اما پیشنهاد می شود که از سنگ های مرمریت تنها برای مصارف داخل ساختمان و اماکن سرپوشیده استفاده گردد. چرا که بعد از مدتی دچار رنگ پریدگی و حتی ترک می شوند و زیبایی اول را نخواهد داشت . ازاین رو سنگ های دیگری همچون تراورتن ، چینی کریستال وگرانیت برای نمای بیرونی پیشنهاد می شود .

پس اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به کاربرد سنگ مرمریت داشته باشیم ، باید بگوییم که سنگ پله مرمریت برای داخل ساختمان و کاربرد تایل و اسلب آن برای کف و دیوارهای داخل جزء رایج ترین موارد مصرف مرمریت هاست .

سنگ مرمریت

 سنگ از دگرگونی سنگ های آهکی تحت تاثیر فشار زیاد و گرما در طول زمان تشکیل می شود. مرمریت ها از طرح و رنگ متنوعی برخوردارند. دلیل آن هم، نوع و میزان درصد ناخالصی های موجود در ساختار هرکدام است که موجب پیدایش مرمریت هایی به رنگ صورتی، سیاه، کرمی، لیمویی، خاکستری، سبز، آبی و … می شود. در این میان مرمریت آبی جزء گونه های نادر و گران قیمت به شمار می آید .

در اغلب سنگ های مرمریت سبز شاهد رگه هایی از جنس، رن ، اندازه و ضخامت متفاوت هستیم که هریک طرح خاصی به آن داده است. به طور مثال در برخی رگه هایی زیبا همچون شاخ گوزن (مرمریت دهبید زارع) به چشم می خورد و در نوعی دیگر به صورت ضربان قلب (مرمریت صلصالی) است و یا در سنگ زیبایی همچون مرمریت تری دی بلک طرح پوست ماری نقش بسته اس . در گونه های دیگر نیز می توان شاله‌های پهن و باریک، سوختگی و طرح گل یخی یافت.

سنگ پارسی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *